Gratis: laat je website testen en krijg de eerste tips!
Tools en applicaties
Wat kan meestal verbeterd worden?
- Snelheid
Als jouw website niet binnen drie seconden geladen is, ben je de bezoeker kwijt. Dat geldt voor bezoekers die al bekend zijn met de website, maar vooral met nieuwe bezoekers. Zij blijven echt niet geduldig wachten totdat de hele website geladen is. Veel voorkomende problemen zijn;
– te grote afbeeldingen
– teveel scripts
– veel ongebruikte plugins
– niet mobiel geoptimaliseerd - Zichtbaarheid
Sta je niet op pagina 1 van de grote zoekmachines? Grote kans dat je aanzienlijk minder bezoekers op je website krijgt. Mensen bezoeken een website steeds minder vaak via een directe url, maar zoeken eerder de naam of de omschrijving op Google. Sta je niet hierbij? Dan klikken ze wel bij je concurrent. - Customer Journey
Vaak wordt één onderdeel in de customer journey goed ingezet. Hier ligt de nadruk waar het bedrijf goed in is. Meestal is dit de core business. Daarnaast wordt een website opgezet en eventueel ondersteund met een marketingcampagne. En dan is het wachten op klanten. Maar ben je niet zichtbaar of interesseer je de bezoeker niet direct? Dan is het bijna zonde dat je zo een goed eindproduct heb! - Retentie
Of je nu een koffiebar hebt of een avontuurlijke vakantie aanbiedt, mensen zullen vaker terugkeren naar je website. Als je een terugkerende bezoeker hebt, hoef je deze niet opnieuw door de customer journey te halen. Bij de IKEA kun je ook in één keer naar het magazijn. Zorg je ervoor dat je de terugkerende bezoeker gelijk de boodschap laat zien waar hij of zij naar op zoek is? - Wie is je doelgroep?
Hoe oud is de gemiddelde klant? Is het een lokale bezoeker of dek je de hele provincie? Wat zijn haar hobby’s of wat is zijn apparaat waarmee hij de website bezoekt? Deze data is ontzettend waardevol om conclusies en nieuwe aanbevelingen op te maken. Toch wordt het vaker onderschat. Jammer, want deze data ligt voor het grijpen!